Turizmde İnsan Kaynağını Cezbetmek

Türkiye’de turizm sektöründe çalışanların yüzde 51,2’si bir yıl ve daha az süreli, yüzde 32,9’u ise 2-4 yıl arası çalışmaktadır. Bunun en büyük nedeni, yaptıkları işi meslek olarak görmemeleridir. Aslında Türkiye’de işsizlik yok, meslekleşememe var. Yapılan işi meslek olarak gösterebilmekte; okul…

Devamı...

UZAKTAN ÇALIŞMAYA DÖNDÜĞÜMÜZ GÜNLERDE MÜŞTERİLERLE OLAN İLETİŞİMİ GÜÇLENDİRMEK MÜMKÜN MÜ?

Şirketler dünya genelinde Covid-19 varyantı ve vakalarının artışa geçmesiyle birlikte, çalışanların hep birlikte ofis ortamında fiziksel olarak bulunduğu ofis düzeni çalışma modelinden, dönüşümlü olarak çalışılan ve ‘’hibrit model’’ olarak adlandırılan sisteme geri dönüş yapmak durumunda kalmıştır. Kimi şirketler çalışanlara tamamen…

Devamı...

YENİ YILDA KENDİNİZİ YÖNETMEK İÇİN HAREKETE GEÇME ZAMANI!

İnsan, hayatında gerçekleşen olaylara karşılık merkezine kendini yerleştirmek yerine bir başkasını yerleştirirse krallığının başkenti şaşar. Başkasının yörüngesine geçerek kendisinden ve kendi gerçeklerinden uzaklaşır. Giderek kendinden uzaklaşan kişininse kendi kendini kontrol etme ve değiştirme anlamlarına gelen ''self-control''ü artık iradesi dışında kalır.…

Devamı...

YIL SONUNA YAKLAŞIRKEN YETKİNLİ BAZLI PERFORMANS DEĞERLENDİRME…

Yetkinlik bazlı performans değerlendirme, dijitalleşen ve küreselleşen dünyada, işletmelerin ve bunların sahip oldukları insan kaynağının rekabet ortamında güçlenerek gelişebilmesini sağlayan bir değerlendirme türüdür. Üstün ya da zayıf performansa göre gerçekleşen ya da gerçekleşemeyen işletme hedefleri, yetkinlik bazlı performans değerlendirmesiyle ilişkilidir.…

Devamı...

Değişim Yolunda Mükemmeliyetçilik

Bana “senin için en önemli temel değerleri yaz” deseler ve sonra “hepsinden birer birer vazgeçeceksin” dendiğinde en sonda kalan ve hiçbir zaman vazgeçmek istemediğim değerim mükemmeliyetçilik olmuştur. Peki nedir bu mükemmeliyetçilik? Bugün size biraz mükemmeliyetçilikten ve “mükemmel” kelimesinin öneminden bahsetmek…

Devamı...

REKABETTE VAR OLABİLMEK İÇİN YETENEĞİ YÖNETEBİLMEK

Yeteneği bulabilmek zordur ama yeteneği elde tutmak daha zordur. İşte bunun için şirketler yetenek yönetimi konusunda paradigmalarını değiştirmediği sürece rekabette kaybetmeye başladıklarında sürekli suçu çalışanda, sistemde ve yönetim tarzında aramaya devam edeceklerdir. Aslında paradigmada ilk değişikliği organizasyondaki mevcut kişileri birer…

Devamı...
Back To Top